tirsdag 13. november 2018

Selvbygg tilhenger

Tekniske krav for bil og tilhenger til bil som godkjennes etter ny forskrift. Forordning (EU) 1229/20som endrer vedlegg IV til . I forbindelse med alle tilhengerene som er her samlet jeg sammen litt informasjon om selvbygg av henger.

Noen som vet om det er mulig, og hva som skal til for å få godkjent en egenbygd tilhenger, i dette tilfellet en båtvogn? Har eg lov å kjøre bil/henger kombinasjon - Lover. Har eg lov å kjøre bil/henger kombinasjon - Side 2. Hjemmelaget tilhenger av campingvognunderstell - Finn-Gunnar Frostadfigu.

I vinter kjøpte jeg en liten tilhenger med ekstra lemmer og presenning som i og for seg er veldig kjekk til det aller meste, men en gang i blant blir . Jeg går med en tilhenger i magen som jeg har lyst til å bygge selv. Jeg vet at å typegodkjenne en vanlig tilhenger eller påhengsvogn ikke er så alt for mye heft, . Her er sikkert mange som har erfaring med ombygging av campingvign til tilhenger. Jeg har fått tak i en gammel liten campingvogn som jeg vil.


Noen som vet hvor jeg får tak på forskrifter for å bygge en egen tilhenger? Sånn at jeg kan få den registrert og kjøre lovlig med den. Blir den registrert som nybyggd henger, eller ombygd camper?


Ser det er noen som tar bakparten av en bil, setter drag på den og får den godkjent som henger.

Tilhengerbygget er i utgangspunktet en skiboks, som er kortet ned og forhøyd. Rammenr finnes ikke i norske registere, så det er fullt mulig å bygge henger, og registrere som selvbygg. Fin henger for evt bygge ved henger,til litt mindre båt eller ei mindre biltralle eller hva det måtte være.


Sitter peitz aksler på den,hvor hver Aksel er godkjent . Båt henger av gammel campingvogn understell - posted in Båtforumet:. Ekteparet Andrew og Gabriella Morrison har bygget seg et hjem som kan fraktes via tilhenger på bil. Har du et forhold til tilhengeren, eller vet du noe om den?


Vi snakker henger med brems og totalvekt på max 1100kg og nyttelast på minst. Selvbygget tilhenger må vel gjennom en typegodkjenning hvis du skal ha . Formålet med forskriften er å sikre at bil og tilhenger til bil som godkjennes ivaretar hensynet til trafikksikkerhet, brannsikkerhet og miljø i .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg