tirsdag 29. januar 2019

Hvitpigmentert olje til benkeplate

For noen uker siden skulle jeg olje benkeplatene våre som er av eik. Jeg brukte hvit dekorvoks, superenkel å påføre og man klarer ikke lage . IKEA benkeplate i heltre eik, beiset med Liberon Spritbeis og oljet med Finishing oil.

Til behandling av kjøkkenbenk anbefaler vi i stedet å olje med en god olje. Hvis det er første gang benkeplaten behandles, skal du bruke olje fra boks. Oljene kan fås i natur, eller som hvit med hvite pigmenter i. Du kan for eksempel behandle den med hvit oljebeis og hvitpigmentert olje. Først skal benkeplaten rengjøres og slipes.


Med hvitpigmentert voksolje unngår du at overflaten blir gyllen eller ser lakkert ut. Ideell til overflater som er i kontakt med mat, som for eksempel benkeplater på . Det er trolig lakken eller oljen som gjør det. Her er bordet Victoria i heltre eik fra Ygg lyng behandlet med hvitpigmentert olje. Hvor mye pes er det med benkeplate i oljet eik? Hvilken benkeplate på kjøkken til hvitoljet.


Hva skal jeg behandle Eik benkeplater med? Forbruker › Hus, Hage og OppussingBufretLignende5.

Men jeg ville ikke satt min benkeplate inn med den fordi jeg synes den blir veldig gul på eik. Jeg vil anbefale en hvit olje på lyse treslag. Jeg ba ettertrykkelig om å få olje til heltre benkeplate av eik, og fikk kjøpt det jeg. Vi har hvitpigmentert eikeparkett, og nå er det bare helt kræsj . Liberon Bloom Kjøkkenbenk-olje er en vannbasert olje.


Oljen beskytter mot fukt, smuss og fett og. Jeg har en helt ny Numerär benkeplate i bjørk som jeg hadde tenkte å farge med pigmentert olje. Jeg har tenkt å pusse benkeplatene og male med hvit olje.


Har sett bilde av det på nettet og det ser utrolig lekkert ut. Så brukte jeg Merke Woca m/hvitolje, står til kjøkkenbenk på, har den på Maxbo og Jernia (sikkert flere også som har den). Det kan også være lurt og ikke olje rett etter hverandre men ta en behandling og. Slik jeg har forstått det, er det mest vanlig å olje benkeplater, med flere lag.


OLJE REGELMESSIG: Olje benkeplaten i heltre to-tre ganger i året,. Hvor ofte du må olje, avhenger av type olje, type treverk og hvordan du . Metall + vann på en benkeplate i tre = svarte flekker. Jeg vet at Kvik har en veldig fin og tynn hvit benkeplate som ser veldig bra ut på bilder.


Vi ønsket benkeplatene oljet i en hvitpigmentert olje. Benkeplater i tre er sårbare for flekker, så her må man satse på jevnlig vedlikehol og tilførsel av fuktighet i form av en god benkeplateolje, . Jeg leste en plass om noen som hadde oljet benkeplaten med en olje som inneholdt hvit farge slik at benkeplaten fikk en slags grå/ hvit struktur .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg