fredag 1. mars 2019

Grunnarbeid før lakkering av bil

Har lakkert litt før, men har aldri gjort grunnarbeidet som skal gjøres før man lakkerer. Bilen jeg skal lakke er rø men jeg har planer om å lakke . Jeg strekker meg ennå lengre og sier at hvis du ikke har gjort det før,.

Grunnarbeidet er kjempeavgjørende for hvordan resultatet blir. Dårlig grunnarbeid redder du ikke med litt lakk. Mitt råd er å ta kontakt med firmaet som skal lakkere bilen for deg.


Etter det så bruker du filler for best mulig resultat før base.

Har også demontert døren for retting og grunnarbeid. Du trenger ikke plastgrunning før du sparkler,men bruk en sparkel som er egnet for plast. Dette fordi de fleste plastdeler på en motorsykkel eller bil er i bevegelse når . Hvordan behandle aluminium før lakkering?


Vask av bil før lakkering - Eksteriørinnlegg7. Har parkert bilen i ei løde nå, så den står innendørs. Har så begynt å matte ned lakken med 1korning sandpapir.


Denne lakken måtte fjernes for å få ordentlig underlag for ny lakk. Som nevnt før ble bilen også lakkert innvendig i døråpninger, sideplatene innvendig og i .

Hvordan behandler jeg bart metall før lakkering? Under bilen og inni hjulbuene bør jeg vel sprøyte tektyl eller lignende over lakken? Men, viktigst av alt er skikkelig grunnarbei mao; gjør skikkelig rent først.


Her er det snakk om en sort 9(019-26), Som skal lakkeres i samme. Event puss av dårlig grunnarbeid eller lakksig :roll: 10: Strøk 2. Hørest detta før lættvint ut,eller har dåkker andre tips og forslag te mæ . Ta en kikk her hvis man har lite penger, trenger å få en bil lakkert og har god tid. Resultatet ble så bra som mitt grunnarbeid hadde bestemt: Loggført. Lakken på bilen er veldig tynn og diverse steder er det spraylakk og overflaterust.


Kodeks :: Howto :: Grunnarbeid for lakkering. Når du har tatt en nøye runde rundt bilen vil du ikke ha glemt en flekk! Kommer til å angre hvis du tak grunnarbeidet for lettvint på svart bil. Ok, det jeg gjorde i går var å ta panseret, han som har hatt bilen før har gjort . Lakkering kan man lære seg selv, prøvelakker småting før man fyrer løs på en hel bil, mye penger å spare der, da det er grunnarbeidet som er . Geir Engvik har drevet med lakkering og oppretting av biler/reperasjon av biler. Dvs jeg ser lakken har løftet seg fra underlaget, såkalt boble.


Noen som har en rekkefølge på hvordan man lakkerer en bil? Men ikkje begynn før fleire proffe har uttalt seg her!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg