torsdag 27. september 2018

Pusse kobber

Er du blant dem som har kastet deg på kobber-trenden? Kanskje sitter du på kobberskatter fra loppemarked som bør pusses før de blir fine. Skal du pusse kobber og trenger kobberpuss?


Man behøver ikke å ty til farlige kjemikalier for å få til det. Enten du har funnet en fin vase i messing på et bruktmarked eller hentet fram bestemors gamle i kobber – det må pusses. Er du blant dem som har kastet deg på kobber-trenden? Kanskje sitter du på kobberskatter fra loppemarked som bør pusses før de blir fine.


Nå kan du legge oppi det som skal pusses rent, enten det er sølv, messing eller kobber. La det ligge i 3- minutter og vask med en svamp. Kobber-kappen ble sendt til en proff, som tok seg greit betalt kan man si.


Jeg så en gang en kobberkjele pusset med dette og den skinte . Har Dere noen tips om gode/lettvinte måter å pusse messing/kobber/sølvtøy? Er det slik at man MÅ gni og gnukke i en evighet . For sikkerhets skyld pusset jeg også en tilsvarende lysestake i ordinær messing/kobberpuss. Dessverre er mange kommersielle kobber og messing rengjøringsmidler,. Kommersielle Lacquers og pusse - Det er mange av disse Noen eksempler er . Det der høres ut som et gammelt kokekar av hamret grov kobber jeg kjøpte for mange år siden. Det hadde stått over åpen flamme, og var . Jeg har en fots plattgatter Furuholmen som jeg driver å pusser opp.


Drivstofftankene i denne båten er to (?) liters kobbertanker. Men er det antikt kobber, ødelegger du verdien av gjenstanden. Pussing av kobber og messing går lekende lett med sitronsyre. Bland liter kokende vann med pakke sitronsyre g spiseskje oppvaskmiddel.


Jeg er en blogger, skribent og stylist som ønsker å inspirere DEG. Det nye blandebatteriet i kobber på kjøkkenet var blankt og skinnende ved montering, men som forventet tok det ikke lang tid før det begynte å . Pussemiddel: Du kan bruke ketchup til å rengjøre og pusse sølv, kobber og messing. Du tar kun å påfører litt ketchup på det metallet du ønsker . Jeg har LENGE hatt et peissett i messing og en kobber vedkjele som skulle vært pusset, men synes det meste virker dårlig i forhold til den tiden . Er her noen som vet hvordan jeg kan få fjernet irr i fra kobber på en enkel. Slik pleide jeg å pusse kobberkjelen på mikrobryggeriet, en ellers . På kjøkkenet vårt har vi kobberhette over komfyren og mens vi venter på en lottomillion slik at kjøkkenet kan pusses opp, så pusser vi denne .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg