tirsdag 11. september 2018

Grave ned elektrisk ledning

Jeg holder på å planlegge en terrengendring i hagen. I den forbindelse skal vi gjøre klart for to-tre utelamper som skal fundamenteres i bakken. Skal sette opp lys i en garasje/bod og skal grave ned en kabel fra huset, som er ca.

Kan jeg da hente strøm fra en koblingsboks . Legg den så dypt som mulig,gjerne 40-50cm ned i bakken. Det elektriske bør du la en elektriker ta seg av. Grunnen til at det graves ned så dypt er at en ikke skal risikerer å grave.

PFSP så må den skjøtes i boks i begge ender. NEK 400-7-7Elektriske installasajoner i campingbiler og bobiler. Kunder og graveentreprenører får tilbakemelding fra både Eidsiva Nett og Geomatikk. Stikkledning (kabel) leveres i henhold til melding fra elektroentreprenør når den er. Kabelen må i alle tilfeller nedgraves forskriftsmessig innen førstkommende 31.


Den som skal grave har ansvaret for å skaffe kabelpåvisning og sikre. Kan avdekkes ned til kabelmarkering med forsiktig bruk av maskin; Videre. Et anleggsområde med elektriske kabler skal være forsvarlig sikret for å unngå skade. Det du gjør når du graver ned kabelen, er å kjøpe et bredt rør, f. Han har skaffet ledning som tåler å ligge i. Eventuell jordledning skal legges på siden i bunnen av grøfta og ikke inntil . Jeg har i dag en enkel 16A kurs inn til garasjen, det er gravd ned jordet.


Alternativet var å grave ned en kabel, jeg måtte selv koste kabel,. Jeg skal ha en elektriker til å gjøre jobben, men kunne tenke meg å grave grøft og legge ned kabel selv for å . Da må vi grave ned strømledningen, så ikke den blir klippet over av. Hvordan legges den elektriske ledningen bort til pumpen? Hva slags TP kabel kan jeg grave ned - posted in Internett og nettverk: Har. Ved din tomtegrense, der vi nettopp har grav ligger det en kveil med plastrør.


Hafslund er dømt til å grave ned et nylig rehabilitert luftledningsnett som.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg