mandag 31. desember 2018

Bygge blomsterkasse i leca

På Hagemessen hadde Weber Leca en stor stand hvor de viste frem hvordan murprodukter kan brukes i hagen. Jeg har tenkt å lage noen fine blomsterkasser av leca, som en endeavslutning på en terrasse. Tanken er at disse er åpne i bunn, slik at .

Hva med en selvvannende blomsterkasse i Sibirsk Lerk tenkte jeg,. Når man først er i gang, er det like greit å bygge i levegg som plantene kan vokse mot. Greier leca kulene å transportere vann fra bunn av reservoaret til . Når jeg bygger mine hager, er Leca ofte selve ryggraden i prosjektet, sier han.

Et element som går igjen i Darrens hageprosjekter er blomsterkassen. Jeg tenkte å bygge to store blomsterkasser til verandaen. Hvorfor skal man ha en duk over leca-kulene?


Lag heller din egen blomsterkasse som passer perfekt til ditt utemiljø, har. Fyll deretter kassen med en godt lag med Leca kuler før en fyller på . Hagemøbler er vel og bra, men bygger du deler av sitteplassene i Leca, gjerne kombinert med peis, levegg eller blomsterkasser, får du en solid . Hagemøbler er vel og bra, men bygger du deler av sitteplassene i Leca, gjerne kombinert med peis, levegg eller blomsterkasser, får du en solid konstruksjon .

Brett ned det av mattene som blir over lecaen, så det blir liggende som skille mellom leca/jor og de går jo da ned langs kanten og kan trekke . Blomsterkassen til venstre er fôret med bleier, mens blomsterkassen til høyre har Leca-kuler i bunn. Mørtel til muring av teglstein eller Leca blokker består av del mursement og 3. Jeg satte i gang å lage mine egne blomsterkasser - i tre! I bunnen hadde jeg et godt lag med leca-kuler, før jeg kledde kassen med barkduk. En blomsterkasse med stående bord må ha en ramme oppe og nede som bordene festes til.


Denne kassa er laget med undervanning av lecakuler. Store blomsterkasser med plass til en kjøkkenhage. Det er jeg :) Mannen min har vært veldig flink som har bygget blomsterkassene. Sponsorer og støttespillere stilte opp med produkter og tjenester.


Her er en av dem, Leca Weber i gang med å bygge blomsterkasser. Leca Lettklinker, I storsekk (1m3), Iso 10-pris 15Kr pr. Pusset Leca murverk har lang levetid og krever lite vedlikehold.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg