mandag 8. oktober 2018

Sikksakk babyteppe hekle

Mål bredt teppe: cm bredt x cm langt. Materialer: DROPS ALPACA fra Garnstudio 200-2gr f. Her viser vi hvordan vi skaper et sikk-sakk mønster ved å hekle.

Dette teppet er enkelt å strikke og blir utrolig dekorativt. Passer også som sengeteppe til sprinkelseng. Jeg har heklet et babyteppe i sikksakk mønster. Garnet jeg har brukt er Baby Merino fra Drops, og har tatt .

Et nytt hekleprosjekt er å teste ut hvordan man hekler teppe med sikksakk mønster. Har sett så mange fine tepper og tenkte dette måtte jeg . Har lenge hatt lyst å hekle meg noe med sikksakk mønster, men heklelysten forsvant. Heklet DROPS teppe i Karisma med sikksakk-mønster.


Heklet sikksakk teppe i dobbel baby ull ;) Kjempeenkelt og raskt å hekle. Oppskrift fra Drops, ble nok noe tykkere enn alpakkaen som egentlig . De inspirerte Tone Iren, søster min, til å lage de sikksakkete teppene selv – med heklekrok. Elsker sikk sakk tepper ;) Ditt var kjempefint, og du blir nok ferdig skal du.


Jeg har heklet et sikk sakk teppe til den lille i magen.

Det er heklet i mykt alpakka ull og jeg kan godt . Dette flotte babyteppet har felt med glattstrikk og riller mellom hullmønsterrekkene. Sammen med sikk-sakk-mønsteret, gir dette en flott effekt og struktur til teppet. Da jeg så igjennom noen av favorittbloggene i morges, fant jeg dette fine teppet på Prydelig. Dessverre hadde jeg ikke nok garn til å hekle hele i neonrosa, men syntes fargekombinasjonen ble bra uansett.


Her finner du lenker til strikkeoppskrifter på tepper. Jeg viser hvordan starter når jeg hekler teppe med luftmasker og staver. Jeg har fått dilla på å hekle babytepper.


Så er det gøy med litt variasjon - disse sikk-sakk stripene. Mønster: Sikk-sakk teppe fra Drops Garn: Gjestal babyull. Dette er tredje gang jeg hekler dette teppet.


Jeg har heklet et babyteppe i bambus til en sommerbaby.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg