onsdag 18. november 2015

Spraymalt europris

Mailen under jeg sendte til LkHaaland (saga) og Europris skulle forklare det meste. Endelig er det et komplett råvare- og utstyrstilbud lokalt . Litt veiledning om ølsett fra europris, gjærtyperinnlegg17. Nybegynner med sett fra coopers og spraymaltinnlegg29. Og hvor mye mer spraymalt må jeg ha for at det tilsvarer 1kg sukker?


Europris fører til min kjennskap ikke spraymalt, men de tilbyr en brew . BufretFå siste nyheter fra Europris og vær med i trekning av gavekort på 5000.

Hjem › NyttigBufretDen inneholder en blanding av liter vann, gram spraymalt (kan kjøpes på Europris, red.anm) og cl sprit. Mitt referansepunkt er en captains IPA kjøpt på Europris. Tenker fort at jeg også ender opp med brygg basert på spray-malt eller malt . Kanskje en dårlig modifikasjon, men jeg brukte kg spraymalt, fordelt på begge, kompanserte med sukker i og med at de egentlig skal ha 2 . Spraymalt gir et bedre resultat enn maltekstrakt, uten å gi noe mer arbeid. Jeg har bare laget øl fra ølsett kjøpt på europris og har nå tenkt å lage ølet selv helt fra scatch med mesking osv.


Bland liter vann, gram spraymalt og cl sprit (blandingen holder til til feller) i melkekartongen. Plukk heller med deg en pose Brew Enhancer fra Europris som inneholder druesukker og spraymalt (tørr maltekstrakt).

Jeg har brukt ulike typer spraymaling, både fra Europris, den klassiske Quick-lakken, spraymaling fra malerforretning og fra Torshov bilrekvisita. Sjekk denne filmen og velg vår nye Harris Elite Block Brush. Vi har også alt du trenger av maletilbehør. Nå har jeg fått spraymalt noen ting jeg har kjøpt på loppemarked :) Jeg har kjøpt spraymaling på Europris.


Et godt tips tho, jeg anbefaler å helle spraymalt i flaskene fremfor sukker. Hjemmebrygging er artig, og jeg hadde et ølsett fra Europris som første. Kjøpte meg et sett, Coopers Real Ale, bestilt humle og spraymalt, . Tja, men med det Muntons Pils-settet på Europris kan man fint få til en ok øl med en annen gjær. Chinook, Cascade og Challenger) + spray malt. Brukte spraymalt istedetfor sukker som jeg kjøpte på Europris.


Denne smakte jeg på nå tre uker etter flasking. Spraymalt (maltekstraktpulver), men vi brukte. Dette vart kverna i ei nyinnkjøpt kaffekvern frå Europris.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg