tirsdag 3. oktober 2017

Hvordan rette opp skjev dør

Det kan ofte være tilstrekkelig å rette opp døra med et stykke papp under . De fleste dører vil med tiden sette seg fordi dørens vekt tynger hengslene, eller. Ei dør som bare motvillig lar seg lukke, eller er vanskelig å åpne, er alltid til ergrelse og besvær.

Jeg skal ta fra hverandre en gammel fyllingsdør, for å rette den opp og lime den ordentlig . Men ofte vil en skjevt hengende dør også gi andre problemer, for eksempel at. I så fall må hengselretteren tas i bruk også her. Har x Gilje terassedører i huset mitt - se vedlagt bilde.

Som du vil se er det dører med store glassflater. Vi har en innedør som er montert men som vi må dytter med hele kroppen. Rettes enkelt opp vha å justere karmskruene.


Selv setter jeg inn dører slik: Retter opp med kiler, lager et passtykke som passer bak hengsel og setter en karmskrue rett over hengsel. Nedenfor følger en beskrivelse av hvordan dette gjøres for standard. Still med klokken for å løfte dørbladet, og mot klokken for å senke dørbladet. Jeg plages med skjeve dører; de er vanskelig å åpne og få igjen. Jeg har prøvd å jekke opp dørene litt ved å legge på metallringer på hengslene - men.


Er det noen som har tips til hvordan jeg løser problemet? Den er trang opp til høyre og tilsvarende romslig oppe til venstre. Men er det mye, må du rett og slett fjerne listene, og justere med tre- eller plastkilene som er.


Den har nevnte plastpropper i ramma, prøver dette. Det kan være mange årsaker hvorfor døra di er skjev.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg