torsdag 11. mai 2017

Rupanel som gulv

Ska ta opp gammelt tregulv for å isolere bjelkelag. Tror ikke det lar seg gjøre å ta opp gulvet uten . Jeg skal legge gulv på loftet i huset vårt.

Huset overtok vi nå i år og loftet er tenkt brukt til lagring. Per i dag ser loftet ut som de vedlagte bildene. Underpanel eller rupanel er det mest tradisjonelle produktet brukt som undertak (taktro) i Norge.


Det er et svært hensiktsmessig produkt da det er enkelt å legge . MAXBO tilbyr en rekke underpanel eller rupanel som er enkelt å legge samtidig som det gir et godt og stabilt tak. Rupanel skaper et dekkende og stabiliserende underlag for yttersjikt av så vel papp,. Deretter fortsetter man med spikringen av rupanel på den andre siden. Vi skal legge et gulv på kryploftet vårt slik at det blir lettere å sette esker med. Da jeg isolerte loftet (cm glava), fikk jeg beskjed om at jeg burde legge et forholdsvis glissent gulv der oppe (les rupanel og ikke sponplater).


Tenkte jeg skulle legge rupanel etter det jeg forstår som anbefales og legge som gulv på mørkloft for lagring av ting og tang. Re: Billig tregulv, Tore Wik, 5/28/2:AM. Nysgjerrigper skrev: Trenger � legge gulv p� loftet, i dag er det bare . Trinnlydplate, gips/spon/trefiber og parkett.

Byens ledende leverandør av listverk og gulv. Stort utvalg av parkett, laminat, heltregulv og furugulv. Vi lager lister etter eget ønske på bestilling. Gulvet er nemlig det første du skal begynne med.


Hvis veggen fra før har rupanel eller annet fast underlag kan en bruke plater . Har rupanel/underpanel i mm på veggene og Litex-platene kan vel da. Kan jeg bruke Litex også som underlag i gulvet eller noe annet? Snekkerbod: Betonggulv, betongvegger og rupanel i tak. Entrè: Vinylbelegg på gulv, panel på vegger og plater i tak.


Byggmesterfirmaet rettet opp og la om både vegger og gulv. Derfor bruker vi enten to lag gips eller rupanel og gips under membran, sier han.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg