torsdag 22. februar 2018

Hvitoljet eik spisebord behandling

Vi har et flott spisebord i heltre eik som vi behandlet med fast bivoks. Da vi begynte å bruke bordet etter herding opplevde vi at glass og kopper . Det tilårskomne spisebordet hadde stått og gulnet i mange år, tatt i mot matsøl og fått kjenne på en og annen sprittusj.

BEHANDLING av natur- og hvitoljet heltre eik fra ygglyng. Vi har kjøpt oss nytt spisebord i hvitoljet eik. Etter bare et par dager har mini laget merker etter fettete fingrer.


Mange lurer på hvordan jeg har hvitoljet eikebordet mitt så her kommer.

Gjentok dette fire ganger på mitt spisebord før det ble lyst nok. Når jeg hvitoljet kjøkkenbenken holdt det med to omganger siden det var helt ny eik. Stolene er i heltre eik med seter trukket i oljet oksehud. Jeg synes de var blitt for gule etter at jeg behandlet de med toppolje for benkeplater. De skulle være hvitoljet eik akkurat som gulvet vårt er.


I går fikk vi vårt spisebord i oljet heltre eik. Hvitoljet eik er en behandling som gir en farge som er ganske nær frisk, naturell eik før den blir behandlet og påvirket av sollys. På lakkerte/malte overflater må tidligere behandling fjernes enten ved sliping eller.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg