mandag 23. april 2018

Hvordan lakkere møbler

Med lakkert overflate holder møblene lenger. Det morsomste er å bygge den selv, her ser du hvordan. Det er trolig lakken eller oljen som gjør det. Møblene kan friskes opp med ny overflate.


Dersom treverket du skal beise er tidligere behandlet, er det viktig å definere hvordan det er behandlet. Maling av møbler med blank maling eller lakk krever godt grunnarbeide. Jo blankere overflate du oppnår, desto bedre synes alle ujevnheter.

Redesign-ekspert gir deg tips om hvordan du går frem med puss og overflatebehandling. Dersom man ønsker å lakke tidligere behandlet treverk, er det to ting som er viktig:. Vi mener at gjenbruk av møbler er undervudert, vi ser potensialet i gamle møbler folk vil kvitte seg med.


Jeg får mange spørsmål om hvordan jeg går frem når jeg maler gamle møbler. Her gir jeg deg mine beste tips og noen fargeideer. Når du skal pusse opp et møbel, er det mange ting å ta hensyn til om. Vi fraråder sandblåsing og luting av møbler. På overflater som utsettes for hard slitasje og vannsøl brukes det høykvalitets polyuretanlakk.


Har du platen liggende er det lettere å lakke men mer sjanse for støv.

Har kompressor så tenkte litt rundt det å sprøytelakkere møbler osv. Brukte møbler kan komme til heder og verdighet igjen, og det er ikke så mye som skal til for å gjøre et møbel mer attraktivt. Maling, lasur og sliteflater, eller nye . Hvordan du IKKE skal lakkeMange mener mye om lakkering av treverk. Som alle andre møbler blir også skinnmøbler preget av tidens tann. Her ser du hvordan du går frem steg for steg når du skal male en stol.


Når du skal male møbler, gjelder det å velge en maling som tåler en støyt. For at bordplaten skal tåle daglig slitasje må du lakke den. Jeg har sååååå lyst til å male alle møblene våre hvite, men mannen min er.


Her får du tips til hvordan du lakkerer tregulv. Tyngre møbler, for eksempel senger og sofaer, bør ikke settes på plass før det har gått en ukes tid. ALTERNATIV: Hvordan fungerer Plasti-dip på treverk?


Er der noen som har erfaring med å lakkere møbler hos en billakkerer?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg