onsdag 25. juli 2018

Hjemmelaget drivved beis

Resteplankebiter med drivved som håndtak. Jeg farget det med en hjemmelaget beis av kaffe, eddik og stålull. Deretter beiser du med den lyse, lar den tørke litt før du tørker av med en tørr .

Dere som har fulgt meg disse årene, har jo helt sikkert fått med seg at jeg har svingt malerkosten, opptil flere ganger, med drivved beisen fra . Jeg har alltid hatt så lyst på drivved baderomsmøbler, men det koster. Nå gjenstår det bare å pusse, lage litt rustikke spor og deretter beise. For flere år tilbake fikk jeg et tips her på bloggen om hvordan jeg kunne male med en gjennomsiktig effekt.

Jeg hadde både pussemaskin, hvitmaling og drivved-beis stående, . Puss bordet slik at det ikke blir flisete, skru på bordbena, beis bordet, og voila. De plankene vi brukte sugde til seg ekstremt mye beis, . Har selv hatt planer om bruk av drivvedbeis, trodde det skulle bli. Bildet under ble tatt før hytta fikk et nytt strøk beis i mørkere farge.


Det finnes ikke en fargekode for denne blandingen, du må blande selv : 2L drivved og bland med 1L valnøtt i en egnet bøtte. Det er behandlet med flere lag beis i fargen Drivved. Her er nesten alt hjemmelaget, arvet eller kjøpt på finn.


Innsender Anita Sva har alltid vært fascinert av drivved og den.

Cecilie R Olsen beiset et hjemmelaget stuebord . Har beiset toppen med Drivved og malt resten med lady supreme i fargen bomull glansgrad 40. Vil og skifte ut toppen her med skikkelig drivved:). Hjemmelaget kraftig og solid salongbord , beiset i fargen drivved. Mål: L 129cm , B 73cm, H 4cm Tlf: 41734360. Behandlet med beis i drivved-farge og blank Trestjærner lakk, forteller Olsen.


GAMMELT PÅ NYTT: Med egenprodusert gammel bordplate . Real #driftwood vs Tyrilin #drivved #beis/#varnish. Nytt stuebord #hjemmelaget #stuebord #interiør #drivved. Beisen må tørke i døgn før neste strøk påføres.


Beis deretter med valgt interiørbeis, jeg brukte drivved. Så da er vårt gamle spisebord tilsalgs, med stoler, for 500kr, om noen vil ha det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg