torsdag 5. juli 2018

Lage drivved beis

Dette var bare genialt, tenk å lage beis selv :D Smart og bordet ditt ble så flott Inger :D Kjekt du delte. Jeg hadde lyst til å lage i ekte drivve men det blir solgt ut på finn så. Du skal beise to ganger og pass på å ta en ren kost og “male” over, .

Endelig har jeg fått hengt opp lysestakene i drivved som jeg laget for en tid tilbake. De er beiset med Herdins lakkbeis, som jeg bruker veldig mye. For flere år tilbake fikk jeg et tips her på bloggen om hvordan jeg kunne male med en gjennomsiktig effekt.


For litt siden kontakten Jotun meg, og lurte på om de kunne lage en liten.

Denne beiset jeg som kjent med drivve og det er ikke få gavler . Jeg farget det med en hjemmelaget beis av kaffe, eddik og stålull. Jeg var nok litt overivrig på kaffeen, så det ble litt mørkere enn jeg hadde . Derfor bestemte jeg meg for å prøve og lage et selv. Jeg hadde både pussemaskin, hvitmaling og drivved-beis stående, så dette ble funnet . Begge beisene, Drivved og Aqua, løfter vakkert frem treets naturlige struktur.


Tre malingsfarger – gull, turkis og hvitt – er fine hver for seg, samtidig som de . Deretter beiser du med den lyse, lar den tørke litt før du tørker av . Har brukt Drivved beis fra Jotun til ganske mye forskjellig her hjemme, alt fra.

For å få best mulig drivved resultat kan du bruke stålull og eddik. Har et bor gammelt og ganske pent, vil ikke male det eller beise det. Kan det pusses og laseres på noen måte, og lage drivved - farge på . Vi har funnet fram til morsomme og dekorative tips til hva du kan lage av drivved.


Drivvedplanke/gamle planker med fin struktur (min bredde cm). Jotun pure interiørbeis, fargen drivved :) Da får de en . Beiset plankene med Jotun Pure Interiørbeis - Drivved. Tenkte det var greit å dele opp om dere bare ønsker å lage konsollbordet.


Har selv hatt planer om bruk av drivvedbeis, trodde det skulle bli mer forskjell. Et tips om en annen måte å lage drivved effekt ser du her. Bildet under ble tatt før hytta fikk et nytt strøk beis i mørkere farge. Det finnes ikke en fargekode for denne blandingen, du må blande selv : 2L drivved og bland med 1L valnøtt i en egnet bøtte.


Disse pusset og beiset jeg med Jotuns Interiørbeis (farge Drivved). Vi driver og bygger ut huset, og skal lage oss soverom, kan si det slik at .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg