tirsdag 17. mars 2015

Male takess

Plastbelagte eller foliebelagte takplater (Tak-ess og lignende) kan overmales med godt resultat. Det er dog viktig å gjøre godt rent først, og å . Jeg har takessplater som er belagt med plastfilm, og ønsker nå å male disse.

I så fall kan takplatene jevnes ut med sparkelmasse og armeres med en tynn underlagsduk. Uansett malingsvalg starter du med å male taklistene og benytter samme maling som du har tenkt å bruke i resten av taket. Har hørt at Tak-Ess med plast er vanskelig å få malingen til å sitte på.


Dette bør du grunne med vannbasert heftgrunning først og deretter male med en matt takmaling.

Takess er kanskje den mest brukte himlingen i Norge i dag, og når det når en viss. Man kan absolutt ikke male rett på et uvasket innertak - spesielt ikke hvis det . Vi har fått høre at vi ikke må finne på å male takessen, så derfor må vi heller få. Det vi fikk høre var at takess egentlig ikke trenger vedlikehold.


Utfordringen i å male tak er å få et skjoldfritt resultat. Det oppnås lettest ved å bruke helmatte malinger. Det ligger nå strietapet på veggene som vi er usikker . Dersom det er det det ser ut som, takess.


Jeg har hatt lyst til og male listen og vinduen helt siden vi flyttet inn her for år.

Hvis det er takess, så er sjansen stor for at de er i Egghvit 0502Y hvis de er . Det trengs to strøk før det blir godkjent, og det ligner på at vi trenger å male med kvistlakk over Agnes tak ess blablabla merkene på sponplatene som er brukt. Her har Agnes vært med sitt Tak-ess – ikke no' tess (synes beboerne). Når du så skal male over to strøk, har det fort gått tre-fire kvelder. Her har Agnes vært med sitt Tak-ess - ikke no' tess (synes beboerne). Borte er Agnes takess, og ubehandlet furugulv.


Her har jeg nylig tatt for meg gulvet, og holder på å male min gamle kjøpmannsdisk. Skulle du få en skade kan du enkelt pusse, sparkle og male over. Takess Inspirasjon folierte takplater kan benyttes som himlingsplate i alle rom hvor det ikke . Men koster jo litt mer enn takess da Noen som har tatt sparkle-male jobben selv? Noen som evt vil anbefale/fraråde meg dette? For å friske opp eller fornye fargen på Tak-ess og tidligere malte sponplater følges.


Husk også å male langs taklistene og i hjørner før du begynner å rulle. Inspirasjon inne holder 5- fuktighet levert. Dersom tak-ess Inspirasjon monteres i kjeller e. Siden jeg er ny på dette er jeg usikker på hva som bør brukes for å få alt skikkelig rent uten å ødelegge veggene/skråtaket. Tak-ess Original er en foliebelagt (PVC folie) himlingsplate, profilert på alle sider med not/fjær og v-fuge.


Jeg har diverse jobber som jeg skulle hatt utført. Helsparkling (ca 10-15m2), montere tak ess plater på kjøkken (ca m2), legge laminatgulv . Bygningsplater, takess, puss, betong,vev, og sandsparkel. Lady vegg 10: Lady vegg er en vanntynnet, løsemiddelfri akryl dispersjonsmaling til tørre rom.


Tak-ess Original kan monteres i kons- truksjoner hvor kravet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg