tirsdag 18. juli 2017

Rupanel bak baderomsplater

Fibo-Tresbo Baderomsplater : Skal man montere dampsperre bak platene? Personleg synst eg rupanel bak er best, enkelt og dele inn flismønsteret da man ikkje er avhengig . Bruk av dampsperre bak baderomsplater og mot tømmervegg.

Bør jeg fjerne denne isolasjonen og legge rupanel/baderomsplater rett på de . Slik kan et våtrom bygges med rupanel og gips som underlag for. Ved montering av Smartpanel Tiles skal underlaget minst tilfredsstille kravene til retnings- og overflateavvik for toler- anseklasse PB . Kan jeg montere disse rett på stenderverket (med plast bak), eller må jeg ha. Jeg undersøkte dette når jeg la baderomsplater på badet mitt og i. Bak sokkelen er det lagt en fôring av kryssfiner som er mm tynnere enn. Man kan henge opp skap og utstyr i rupanel eller baderomspanel . Plate-/paneltykkelsen må være dimensjonert for c/c 6mm.


Platene skal lagres liggende, tørt innendørs og beskyttes . Montering på bygningsplater, rupanel eller lignende: 10mm eller større plater kan monteres. Eventuell plastfolie i veggen bak platene fjernes. WallWater - Baderomsplater godkjent for våtsoner.


Utstyret og planløsningen bør være deretter. Finn din stil og forny badet med lekre innredningsløsninger. Nedenfor følger en beskrivelse av hvordan montere baderomspanel steg for steg. Innerste lag kan være for eksempel mm rupanel eller trebaserte plater. Tilslutningen må tettes tilstrekkelig med gummilister bak sten- der eller . På veggene tenkte jeg Fibo-trespo baderomsplater.


Hovedproblemer er som nevnt montering rett på stendere uten rupanel ell. Vi valgte baderomsplatene fra Allock vi da, men det blir jo samme prinsipp. Vi lektet og la på rupanel rundt hele, har do som henger på veggen, .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg