torsdag 13. juli 2017

Fylle kjeller med leca

Jeg har en krypkjeller som jeg har lyst til å fylle igjen. Tenkte på løsning å fylle igjen med løs leca, men hvordan gjøres dette så høyt i så fall? Dersom man fyller opp med lecakuler vil jo luftrommet under huset minskes betraktelig,. Så vidt jeg vet anbefales Leca til gjennfylling av krypkjeller.


Fikk et tips av en byggmester om å støpe igjen hele kjelleren, dvs fylle med lecakuler og støpe på toppen. Alle hus med en uteluftsventilert kjeller og krypkjeller er i risikosonen. Så kan man vurdere å fylle opp med 5- cm med lecakuler, eller lignende. Krypkjeller med råteskader i trevirke på 19m x 9m dypde 4-7m opp til eksisterende topp av gulv skal fylles med Leca . Du får en krypkjeller når du lager en lav grunnmur og setter hytta oppå. Hei, kjøpte et hus for år siden, dette står på ringmur av leca på fjell, huset er bygd i 1990.


Men for alle oss som har kjøpt eldre hus med krypkjeller vet vi at denne. Går det ann å fylle igjen krypkjelleren og støpe betong gulv, slik som . Fylle igjen kjelleren med pukk og støpe ny såle. Dette kom litt overaskende på meg så jeg lurer på om noen har hatt nooe erfaring med dette . Hva med løse lecakuler/kuler i sekker, de er vel godkjent som isolasjon, er de ikke .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg