fredag 21. juli 2017

Kveite trines matblogg

Jeg lagde denne retten idag, men byttet ut torsken med kokt kveite og det smakte veldig godt . En matblogg med deilig mat for hele familien. Dette trenger du for å lage helstekt kveite med smørsaus og ovnsbakte poteter til personer. Kveite Du trenger: 6g renskåret hellebarn eller kveite liter vann g salt ss solsikkeolje. Trines matblogg kåret til Årets matblogg 2016! En spennende kombinasjon av norsk kveite, italiensk parmaskinke og en kremet saus av parmesan.


Pasta med chorizo og paprika TRINEs MATBLOGG. Kveite kan erstattes med hvilken som helst annen fisk eller kylling. Chiligryte med kveite er en fin og småheit hverdagsrett med gode kryddersmaker og biter.


Kveite er en fisk som ikke altfor ofte er på besøk på kjøkkenet mitt. Ideen til dette fikk jeg fra Trines Matblogg. Brun fisken i litt smør/olje på begge sider, og legg den så . Frossen fisk er ikke helt min greie, men fersk fisk derimot digger jeg. Ovnsbakt kveite og herlig tilbehør gjør hverdagen om til fest.


Når det gjeld kveite har eg vore veldig tradisjonell kvar gong eg har laga det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg