tirsdag 11. oktober 2016

Hvordan hvitolje eik

Stolene er i heltre eik med seter trukket i oljet oksehud. Det hvite i oljen fordamper riktignok, men da er det enkelt å påføre ny hvitolje. Mange lurer på hvordan jeg har hvitoljet eikebordet mitt så her kommer.

Det er eik, det er kjøpt på bohus for år siden, tror jammen jeg betalte 70krfor det. Hva med å hvitolje det, evt pusse også hvitolje? I utgangspunktet synes jeg eik er alt for gul i fargen til at det er helt meg).


Har et par år gammelt oljet gulv i naturell eik som jeg har lyst til å gjøre om til et hvitoljet gulv hvis det er mulig?

For noen uker siden skulle jeg olje benkeplatene våre som er av eik. De skulle være hvitoljet eik akkurat som gulvet vårt er. Rubinol hvitolje er en treolje tilsatt hvitt pigment. Oljen anbefales til ubehandlet eller tidligere oljet flater, og spesielt til lys eik.


Bordet er nokså fint, så hvordan kan jeg få vekk den finishing oil jeg allerede har påført langs en stripe . Jeg ba ettertrykkelig om å få olje til heltre benkeplate av eik, og fikk kjøpt det jeg skulle ha. Regner med vi kan fikse den, må bare finne ut hvordan. Behandle spisebord i hvitoljet eikinnlegg8.


Mange tror man bør hvitolje Eik, men det er feil, påpeker Løken.

Vi har en spisestue i oljet eik, som naturlig nok har gulnet en del, all den tid den er over år gammel. Vi har hvitoljet eikebord (som var vanlig eik før). Denne beisemetoden kan KUN brukes på HELTRE som eik og furu.


Du vil ikke se hvordan fargen blir før det er helt tørt, så ikke få panikk om . Hvordan det er å holde en hvit plate ren, vet jeg ikke. Men jeg ville ikke satt min benkeplate inn med den fordi jeg synes den blir veldig gul på eik. Jeg vil anbefale en hvit olje på lyse treslag.


Den er miljømerket, vannbasert og luktfri. Vi hadde en trapp i sånn gulnet eik i huset. Har akkurat begynt å tenke ut hvordan jeg skulle gripe det fatt- da jeg også ønsker med.


Woka med hvit olje og kjøp så en tube til etterbehandling av hvitoljet samme merket . Benkeplaten er heltre eik fra Ikea som vi har hvitoljet. Hvordan gjorde dere det da dere hvitoljet den?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg