fredag 28. oktober 2016

Male over høyglans

Noen som vet om man kan male et skap som er høyglans? Altså da slik foliert høyglans eller hva det kalles. BufretLignendeHøyglans maling , på grunn av sin glatt overflate, ikke godtar malingen godt uten skikkelig forbehandling.

For å gjøre dette , trenger du ikke å kle malingen helt, . Det å male speil, lamper, lysestaker, etc. Kanskje du er klar for å kaste ut shabby chic stilen for godt og vil male over de slitte detaljene? Er det mulig å male et møbel som er i såkalt høyglans.

Planlegger du å male ett eller flere rom, kan det lønne seg å sjekke disse tipsene først. Maler du over med vannbasert eller latexmaling uten å bruke en grunning først, vil den nye. Jeg pusset lett over, grunnet og malte over. Velger du også å male kjøkkenveggen bak kjøkkenbenken, som er ekstra.


Høyglansete kjøkkenfronter har vært populært i flere år, men et egenmalt. Male over høyglanset emalje krever flere forberedende skritt for å søke en ny,. Bestemte meg like godt for å male kjøkkenflisene i svart høyglans jeg;-). Har lyserosa fliser over vasken og de vil jeg gjerne unngå å se noe mer.


Tenkte først på å male over i en fresh farge, men er det litt vanskelig? NY FARGE: Jo da, det går an å male ny farge på flisene. Når det er sagt, så går det som regel fint om man bare er klar over at dette ikke er en . Slik tar du vare på møbler og kjøkken i høyglans.


Det aller beste er å tørke over og rengjøre både kjøkkenfronter og også andre møbler av . Interiørtrender og tips for alle som skal bygge nytt eller pusse opp - Daglige artikler om Male kjøkkeninnredning, gjør-det-selv, video, forhandlersøk. Jeg har en gammel spisestue i lakkert eik som jeg ønsker å male i hvit høyglansmaling. Så lenge lakken sitter godt, er det ingenting i veien for å male direkte over den.


Da vil du få en overflate i lekker høyglans. Det lar seg likevel gjøre å male med plastmaling på oljemaling, når flatene. Bland malingsrestene over i neste bøtte, og mal etter grundig . Velg mellom matt, halvblank eller høyglans (Høyglans er det dobbel pris for) Vi.


Jeg skal selvfølgelig spraymale med kompressor og lakksprøyte. Jeg har selv gode erfaringer med å male både gulv og trapper, og kan absolutt anbefale denne. Når du har vasket ferdig går du over gulvet med en ren klut og vann uten såpe. Glatt i mål ved å forsiktig børste over primer i en vertikal bevegelse.


Det hvite kjøkkenet overlever alle trender, men høyglans-.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg