torsdag 6. oktober 2016

Enveisventil diesel

Det må vere at dieselen siger tilbake i tanken når den står lenge. Men man kunne sette på en enveisventil på slangen inn til pumpa, . Burde jeg hatt en buffertank foran mellom diesel filter og høytrykk pumpen?

Da var jeg idag og fikk fatt på en enveisventil for diesel tilførselen. Diesel til webasto - Defender Foruminnlegg23. Diesel enveisventil PDSE mod20- Range.


Rørdeler › VentilerBufretLignendeVann, gass, glyserin, kerosin, olje, saltsyre, acetylen, bensin, diesel, trykkluft etc.

Det virker som det er noe luft i diesel som er årsaken, men jeg veit. Forumets hovedside › Nissan Modeller › Nissan Modeller › Patrol14. Tenke det kanskje kunne vært feil på gløding eller at diesel renner. Har prøvd me ekstra enveis ventil på diesel slangen 'inntur' , men det . På min forrige dieselkjerre så satt det en Pierburg enveisventil på . Enkelte motorer har en enveisventil på innløpet til pumpa for å avhjelpe dette . Om den forsvinner, når du slutter å pumpe, er det tegn på at enveisventilene i pumpa ikke holder helt tett.


Fylte diesel direkte i filteret, sjekket grovfilteret og prøvde å starte på nytt. Fikk for en tid tilbake ikke start på min 9-tid 20mod.

Sendte den på verksted blei bytta noen returslanger fra dysene. Siden jeg har justert dieselpumpa endel uten å få så mye diesel jeg burde tenkte jeg. Og skal det være en enveis ventil noe sted for å hindre dieselen å renne . Må du stå i bakke nedover for at dieselen ikke skal renne tilbake i tanken?


Jeg har en JD 66som jeg plages med diesel tilførselen på. Hør med din lokale forhandler om de har enveisventil på lager. Regner med vakumpumpa er paj, men sitter det ikke enveisventil på nyere 1. Returventilen i pumpa og eller filteret som begynner å bli dårlig. Sett på en enkel enveis ventil på sugesiden FØR filter så er alt OK. Laget for bensin, men kan brukes med Diesel og E8 dog da reduseres brukstiden til maks 5timer.


Alternativt: M12xHun (Ved fjerning av enveisventil). Er nok defekt enveisventil i diselfilterholder/håndpumpe. Nei har skiftet den, + satt på en ekstra enveisventil mellom dieselfilter og tanken. Kraftig enveisventil som erstatter den dårlige originale. Du starter varmeren enten ved å ringe til den.


Kan være diesel, som siger tilbake mot tank. Har fikset noen BMWèr med å montere en veis ventil, til spyler system.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg