tirsdag 18. oktober 2016

Fjerne strukturmaling på pipe

I vår trappegang er det malt med grov strukturmaling på veggene, noe som resulterer i skrapeskader hver gang vi slår borti. På kjøkkenet er det malt med en slags strukturmaling. Fjerne forferdelig strukturmaling - image. Problemet er imidlertid at pipa er malt med strukturmaling (?), sånn som lager. Det absolutt mest fornuftige du kan gjøre er å fjerne malingen.


Vi har en Leca-pipe i huset vårt fra 80-tallet som jeg gjerne vil kle med. Tror dette skyldes at pipa er dekket med murpuss og strukturmaling, . Maler,Murer Fjerne gammel strukturmaling fra vegg på grunnmur utvendig. Kle pipe og brannmur med fliser, eventuell lage nytte hull til ovn ny ovn.


Holder det å fjerne malingen, og så ha på ny murpuss oppå den gamle? Pussing av grov strukturmaling - posted in Hus, hage og oppussing: Problem 1: Jeg har en pipe og en vegg fremfor. Der jeg bodde før var det glassfiberstrie på flere av rommene, men denne lot seg relativt enkelt fjerne. HEY'DI HVIT Overflatebehandling, spesialmørtler. Vanntett, sementbasert dekorpuss for mur og betong.


Jeg har pipe uten tapet men med strukturmaling. Med malte flater der både maling og murpuss har løsnet og flasser av. Fjernet først den løse malinga og murpussen, så flekket vi i sparkel der . Er det noen som har peiling på om det går an å pusse pipe-muren på nytt,hvis den er malt fra før med maling. Vi var hos Sandermoen AS på Kirkenær og kjøpte maling, sparkel og diverse utstyr. Det var flasset og lite pent, så jeg brukte tre dager til å fjerne laget med strukturmaling.


Må jeg fjerne de gamle flisene før jeg pusser veggen på badet? Et par strøk maling, og den gamle peisen er god som ny. Det er litt mer arbei men det er mulig å fjerne strukturen i teglsteinsmuren. Det er ikke bare å male over med vanlig maling. Sotflekket underlag må vaskes og grunnes med spesiell . Våre eksperter guider deg til hvordan du enklest mulig fjerner gamle fliser, maling og tapet før du pusser opp.


Hva slags maling brukes på brannmur - vannbasert eller oljebasert? Jeg har fjernet gulvbelegg og slipt alle gulvene i leiligheten. Dette er den gamle meierigården i Sørumsand fra 188 mursteinen er malt og nå fjerner vi all maling.


På gammel struktur puss eller strukturmaling kan man slipe ned toppene med karbundumstein for å dempe strukturen hvis man ønsker det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg