fredag 14. april 2017

Male furumøbler grå

Uansett om du skal male en dør eller en kommode, gjelder mye av. Hun tar malekosten fatt, og gjør det hele til en lek. Jeg har akkuratt begynt på noen prosjekter her; lysne gamle furumøbler.

Jordan(grått og svart skaft) den holder formen og spriker ikke,- enn å maskere. Jeg hadde bestemt at jeg ønsket grått på den nye stuen så våre gammle. Da er det greit å kjøpe furumøbler, for det er det jo ingen som vil ha lenger. Jeg har en helt lik jeg har malt m hvit under og grå over, deretter pusset .

Nå har vi bare furumøbler i heimen og jeg er litt lei av dem ja. Det som gjør mange furumøbler utrolig lite trendy er profiler,. Uansett om du velger å beise, vokse, lakkere eller male, så bør du være nøye . Løsningen ble å først male hele bordet mørkegrått.


Noen som har malt/beiset sine furumøbler? Medlem siden: Feb 2005; Sted: i et grått hus; Meldinger: 801 . Det gjør ikke noe om de barslipte flekkene males over. Du trenger aldri å ta stilling til hvilken grånyanse du skal male veggen i. Møblene må rengjøres grundig før de males.

Hvis gammel maling skal fjernes, er varmluftpistol et fint hjelpemiddel. Skal gråtonen derimot kombineres med beige og brunt, bør den være varm, det vil si inneholde ørlitt gult eller rødt. Mattslip lakken med slipepapir og bruk heftgrunn. Da får du god heft og du står fritt til valg av farge og dekor. Her kommer framgangsmåte på maling av gammelt furumøbel.


Jeg har så lyst til å male hele serien lys :) Mona. En basisfarge mange vil ha nå er grå, og den passer veldig godt til kjøkkenskapene. Har du et gammelt kjøkken – hva med nettopp å male det i grått?


Det blir veldig tyngende, og man blir veldig fort sliten av det. Eneste maleforhandler vi har her er Jernia. Dessuten kan møblene males, men da vil de jo ikke fremstå som.


Gjelder samme regler for ny overflatebehandling av furumøbler som for eik? Fargene i leiligeten går for tiden i grått, hvitt, sølv og lilla. Jeg følger deg og er blitt så inspirert at jeg kjøpte et furumøbel idag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg