mandag 24. april 2017

Male furumøbler

Se hvordan du enkelt og pent forvandler den gamle furukommoden til en ny og lekker kommode. I det siste har jeg fått flere forespørsler ang å pusse opp gamle furumøbler. Istedet for å svare hver på mail, tar jeg fram en kommode jeg pusset .

Denne bruksanvisningen gjelder for ubehandlede og tidligere malte møbler av treverk. Det som gjør mange furumøbler utrolig lite trendy er profiler,. Uansett om du velger å beise, vokse, lakkere eller male, så bør du være nøye . Nå har vi bare furumøbler i heimen og jeg er litt lei av dem ja.

Men jeg vil ikke begynne å kjøpe masse nytt heller så jeg vurderer å enten male . BufretLignendeMøblene må rengjøres grundig før de males. Hvis gammel maling skal fjernes, er varmluftpistol et fint hjelpemiddel. Den er i sånn syreoljet furu eller hva det nå heter. Noen som har gjort det og kan fortelle meg hva jeg bruker for . Hva slags maling til å male lakkede furumøbler? Male et ubehandlet furumøbel, hva trenger jeg?


Forum › Diskusjoner › Utenfor tema › Hus og hjemBufretLignende16. Solen skinner og vi håper alle at NÅ KOMMER VEL VÅREN.

Jeg driver å skal male ett fremskap og par komoder. Den der grunninga, bør det grunnes i to strøk? Her fant jeg en veldig grei fremgangsmåte og gode tips for hvordan man går frem om man har en bokhylle eller annet som man gjerne vil male i . Jeg er helt for å male gamle furumøbler, men noen burde lære seg å gjøre forarbeidet, pusse, vaske, også male i en passende hvitfarge som . Tv-bordet er lakkert, men jeg tenker at for å gjøre jobben enklere skal jeg kun male fronten (skuffer og en dør) Bordet er litt mørkt fra før og det . Jeg har da vitrineskap, kjøpmannsdisk, tv-bord (lakkert) og spisestue (lutet) som jeg vil male i brunt/mahogny ellerno. Det som er viktig er først å vaske med en trerens og tørke over med rent vann. Jeg har tenkt på å beise de brunaktige, men så er det noen som har foreslått heller å male de.


I vår tok jeg å malte alle furumøblene mine i stua, det var endel jobb, men overkommelig. Det er ikke noe problem å male panelet, men pass på at du gjør forarbeid tilpasset den behandlingen som har vært påført tidligere. Hvordan å male furumøbler Mens mange DIY entusiaster velger å slather deres furumøbler med beis, andre foretrekker å sette farge ved å påføre et strøk med .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg