fredag 21. august 2015

Hvordan lage ting i glassfiber

Norslipp, men er det små ting slik som jeg støper her kan man . Skal man bruke polyester må formen lages av polyuretanskum. Båtforumet: Er det noen som har en DIY på hvordan dette gjøres?

Hvis du skal støpe feks kjøleboks, må du huske å lage slippvinkeler i pluggen. Her er det buer i alle retninger, og kan sikkert bli interessant å få lagd pent til igjen. Jeg skal også lage meg et instrumentpanel (buet selfølgelig) . Dette er en guide til hvordan man støper deler hvis man har en forTing man trenger: - Pensler - Jernrulle - (Form voks) - Glassfiber duk .

Discussion: BYGGING/STØPING ting av glassfiber. Kommer nok til å lage tanken i sånn brun oljepresset fineer. Dette er hvordan jeg har tenkt det skal være.


Glassfiber er en veldig sterk, holdbart, lett og lett repairable materiale. Når du arbeider med glassfiber, vil du bygge den opp i en prosess som . Hvordan bygge en plugg med tilhørende støpeform. Anbefalt tykkelse på sponplatene avhenger av hva du skal lage – Dersom pluggen i. I dag skal du støpe lag med vanlig emulosjonsbundet glassfiber med betegnelsen M501/450gr.


Glassfiber er en vanlig casting materiale, ofte brukt til å lage nøyaktige.

Ikke vanlig isopor, men en type som jeg kan lage en form av, altså forme diverse ting av. Men det er ypperlig for å lage former som så kan dekkes med glassfiber/ bare epoxy for . Det er en del skjulte ting som skal være her :whistle: Jeg kan jo vise hvordan den skal se ut på innsiden:. Jeg skal lage en tynn plate av glassfiber og epoxy.


Skal derfor lage noen deler i glassfiber er meningen. På jakt etter å se hvordan man bygger med glassfiber, styrke osv. Har ikke en konkret ting nå, men det kommer nok noen ideer etter hvert.


Du kan lage din egen sparkelmasse, med polyester og mikroballonger som fyllstoff. Er egentlig ikke noe problem å lage div ting med glassfiber. Kappe hull i plate og lage baffel (ring) til elementet.


Trenger noen start råd for å lage modell av båt. Som du ser er det noen essensielle ting du må bestemme deg for først.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg