fredag 21. august 2015

Legge fliser på spongulv

Svært mange underlag bør grunnes før du går løs på selve flisleggingen. Dette gjøres for å impregnere veggen mot fuktighet, eller for å . Fikk beskjed om at hvis jeg ønsket å legge fliser i en gang med sponplater som gulv, så måtte.

Det finnes tynne plater (3-6mm) som du kan lime ned på spon. En kan aldri legge golvfliser rett på spongolv eller annet tregolv. Tagget med:fliser gips gjør det selv membran rehab spon . Kan jeg klaske flislim og fliser rett på dette, eller må jeg legge ned noe.

På mindre flater kan man legge fliser på spon, men det må primes og . FYFY med flis på spon (nesten ok på kjøkken benken)! Skal legg flis under vedovnen og i den forbindelse lurte jeg på om det går å. Du kan legge flis på spon hvis du bruker laticrete multicrete extra . Jeg har et bad i huset mitt som har stått urørt i år nå. På dette badet er det fuktbestandige sponplater 12mm. Jeg skal legge fliser på gulvet i en gang. Underlaget er spon hvor det tidligere har vært vinylbelegg.


Drømmen om å legge fliser på det gamle kjøkkengulvet ender ofte med løse fliser og sprukne fuger.

Her kan du se hvor enkelt det er å legge fliser på gulv i tørre rom. Her er noen vanlige spørsmål og svar når det gjelder fliser. Jeg har belegg på gulvet i dag, kan jeg legge fliser på dette? Hvor tykk må membranen være og når kan jeg legge den? Når det legges fliser og naturstein direkte på et underlag som fortsatt beveger.


Jeg skal legge ned fliser på et vaskerom 5munderlaget er nå sponplater+gips så sponplater igjen men man kan ikke legge fliser på spon. Hvordan legge fliser på sponplater Sponplater er en resirkulert tre og papp stoff som er noen ganger brukt til gulv underlag i stedet for kryssfiner. Her er en liste over ting du bør tenke på når flisene skal opp, på vegg og gulv.


Etter mange år og mange baderom bygd med sponplater, gips og membran som underlag for fliser, har Byggmester Erling Skipnes AS i Bodø . Du bør vel ikke legge fliser på et spongulv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg