mandag 13. februar 2017

Lakkere sykkel selv

Har selv lakkert to rammer med spraybokser. Pusse ned og lakkere karbon rammeinnlegg12. Pusse ned og lakke gammel ramme - hvordan?

Jeg har selv brukt ham til bildeler og andre småting. Lakkering av aluminimsramme med karbongaffel. Pussing og lakkering karbonrammeinnlegg26. Stripping og lakkering av karbonrammeinnlegg17.

Det er enklere å lakkere sykkelen når den er skrudd fra hverandre. Pass bare på delene og eventuelt merk dem, slik at de kommer tilbake på . Jeg har store planer om å lakkere en gammel sykkelramme jeg har stående. Tenkte eg skulle lakke sykkelen min nå siden lakken no er ganske sliten og stygg.


Men eg trenger tips om kva eg trenger til å lakke den. For at hun skulle ta seg bedre ut når du skulle vise henne frem? Motip og den lakken du får på europris er forskjellige lakker. En gang når jeg skulle lakkere en sykkel ramme, var jeg ute etter skikkelig .

Alt som skal lakkes er nok i stål på den sykkelen her. Har bestemt meg for å vekke til live min gamle sykkel, Kona Explosif. Men en slik jobb gjør du kjapt selv, alt du trenger er litt interesse og tålmodighet. Husker en kompis av meg hadde lakkert sin sykkel med rosa . Du pusser ned ramma (ta av alle deler først), og lakker med spraylakk. Man kan får hjelp på et sykkelverkste og lakke selv med godt resultat . Landevei tok en tur til sykkelmerket Ridley i Paal-Beringen nord i Belgia.


Kan dere ikke bare lakke syklene i Østen så blir det billigere enn det er nå? Vi betjener primært bedrifstmarkedet, men tar også private kunder med lakkering av kjøkken, møbler, felger, motorsykler, sykler etc. Er lakkerer selv og veit hvor pirkete vi mc folk er med sykklene våres, så at. Affern og Camilla som faste lakkerer i mange år på Harley sykler.


Type sykkel: Cruiser, Ensafarget (med dekor som kan lakkes over med klarlakk). Et advarselsmerke med strekkode påføres sykkelen. På merket lakkeres også et unikt ID-nummer for identifisering. Nummeret står igjen selv om merket fjernes. Hyggelig var det, og selv om jeg var svært fornøyd med å kjøre Scout, var det en helt spesielt da jeg en.


I første omgang vurderte jeg å lakkere sykkelen selv. Vil at du skal gjøre sykkelen til en eneste stor refleks.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg