fredag 3. juni 2016

Pusse opp spisebord furu

SLIPEJOBBEN: Med en plansliper ble bordplaten slipt ned på rundt én time, først med et grovt papir og så . Jeg lovet at steg for steg på nytt bord skulle komme dagen etter, men helgen. Jeg holdt på å pusse opp en gammel sjenk for en kunde å klarte å gjøre en.

Denne beisemetoden kan KUN brukes på HELTRE som eik og furu. Ved nedpussing av flater, oljebehandling eller maling kan . For idag har jeg pusset og malt et veldig gammelt spisebord som vi skal. Etter mye synsing og mening og frem og tilbake med nytt spisebor.

Det endte med at jeg kjøpte et brukt spisebord på Finn og pusset det opp selv. Den har jeg ganske enkelt laget av hobbyplater i furu. Jeg holder på å pusse opp et spisebord selv, og skal ha bordplaten beiset.


Spisestuen besto av et rundt spisebord med ileggsplate og fem stoler. Jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal pusse den opp, og her håper jeg å få. Kjenner også noen som beiset spisebordet granittsvart.


I det siste har jeg fått flere forespørsler ang å pusse opp gamle furumøbler. Istedet for å svare hver på mail, tar jeg fram en kommode jeg pusset . Vi som elsker å pusse opp og ha det fint hjemme går en ekstra .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg