fredag 19. august 2016

Planting i store kasser

I såpass store og dype kasser vil jeg tro du står nokså fritt til å plante akkurat hva du vil, kanskje bortsett fra trær og busker som blir kjempestore, . JPG,ow:55pt:Blomsterkasseriet - Isolerte Blomsterkasser,rh:blomsterkasseriet. Vintergr CB8ntbuskersm CA5_tr CA6r_i_blomsterkasse_Blomsterkasseriet.

JPG,ow:16pt:Blomsterkasseriet - Tips \u0026amp; Råd til Blomsterkasser,rh:blomsterkasseriet. Rapporter et annet bildeRapporter det støtende bildet. I større kasser (100cm L) har du store plantemuligheter.

Du kan plante blomster, rosebusker/ små trær, vintergrønne planter osv i en og samme kasse. Bare fantasien setter grenser for hvordan vi kan plante i kasser og urner, og. God torv har både store og små porer og har derfor plass både til . Hun har valgt å ha en stor grønn plante (muehlenbeckia) i midten. Som nevnt for en stund tilbake så har min mann bygget en stor blomsterkasse til meg, en kasse som jeg fant i et blad.


Ellen Gjersin fra Hammer Planteskole Hagesenter viser hvordan du planter i krukker og kasser. For salat og andre planter med små røtter holder det med en enkel karm. Ved å starte med dyrking i plantekasser opparbeider du deg kunnskap og.


Fyll bunnen med to store sekker lecakuler for god drenering.

Jeg har vært litt sent ute med planting og såing i år, men det er bedre sent. Nesten alle planter og blomster kan plantes i krukker og kasser. Vi anbefaler å fylle krukken 1/med leca, i bunnen, eller mer i store krukker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg