torsdag 25. august 2016

Oppbevare dekk ute

Med mindre du har dekk uten felg, skal de ikke lagres stående. Dekk på felg skal lagres liggende oppå hverandre i en . Vi gir deg tips for lagring av sommerdekk og vinterdekk.

Det betyr at dekk heller ikke bør ligge ute i regn. Dekk på felg skal lagres liggende oppå hverandre i en stabel, eller. Slik bør de lagres: Sommerhjulene skal oppbevares hengende eller . Ikke alle benytter dekkhotell for å oppbevare hjulene. Dette gjelder særlig dekk som har ligget i fellesgarasjer, utendørs, eller lett tilgjengelig . Dekk og felger er noe av det som raskest blir slitt på et kjøretøy.


Du skal med andre ord aldri oppbevare dekkene dine utendørs under en presenning, noe som . Korrekt oppbevaring kan øke levetiden og ytelsen til Michelin-dekkene betraktelig. Når dekk ligger utendørs og ubrukt i lengre perioder (en måned eller mer), . Tilpasset oppbevaring av dekk, hvor lagrer jeg dekkene mine? Hvilke feil bør man unngå for best mulig lagring av dekk.


Jeg vurderer å lagre dekkene mine ute, under trappa, innpakket i presenning. Det er jo ute, men presenningen vil beskytte mot vann, vil dette .

Bruke piggdekk som har ligget ute en sesong. Finnes det presenning til lagring av dekk? BufretLignendeTemperaturen der dekk lagres bør ikke overstige +grader. I lagerrom må det ikke oppbevares apparater som genererer ozon, for eksempel fluor- eller kvikksølvdamplamper, høyspente elektriske . Selv har jeg løst problemet med lagring av dekk ved å sage til en tykk plate på.


Så det at dekkene mine står ute i en kald garasjen hele vinteren er fy-fy da?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg