onsdag 13. juni 2018

Fylle opp kjeller

Jeg har en krypkjeller som jeg har lyst til å fylle igjen. Tanken er å rive huset, fylle igjen kjelleren opp til bakkenivå, bruke eksisterende grunnmur (den delen som da stikker over bakken) og utvide . Jeg har en vifte som suger luft inn til kjeller fra krypkjeller. Dersom man fyller opp med lecakuler vil jo luftrommet under huset minskes betraktelig,. Så vidt jeg vet anbefales Leca til gjennfylling av krypkjeller.


Alle hus med en uteluftsventilert kjeller og krypkjeller er i risikosonen. Så kan man vurdere å fylle opp med 5- cm med lecakuler, eller lignende.

Den kan også komme opp fra grunnen inne i selve kjelleren. Et mer omfattende alternativ til bjelkelagskonstruksjon er å fylle hele . Alternativet blir å kjøpe løs leca i sekker, og kjøre opp med min pickup og. Jeg har nettopp gravd ut et kjellerrom som jeg skal lage bad av - for å få bedre takhøyde. Fylle igjen kjelleren med pukk og støpe ny såle.


Dette kom litt overaskende på meg så jeg lurer på om noen har hatt nooe erfaring med dette . Tenker å fylle kjeller med stein/pukk/leca eller lignende, få lagt fuktsperre og så bygge opp kjøkkenet på nytt. Steinen utenfor kjelleren blir varmet opp, vannet følger jo alltid grunnen,. Går det ann å fylle igjen krypkjelleren og støpe betong gulv, slik som .

Krypkjeller med råteskader i trevirke på 19m x 9m dypde 4-7m opp til eksisterende topp av gulv skal fylles med Leca . Flytte huset på nye grunnmurer eller fylle igjen kjelleren. Den harde vinteren og ekstremtelen hadde løftet opp den ene halvparten av det . Har du en kald kjeller du ønsker å tilleggsisolere, finnes det flere alternativer. Det beste er å ha all isolasjon på utsiden, men siden det innebærer å grave opp rundt kjellerveggene, er dette både kostbart og omfattende. I bjelkelag hvor den eksisterende isolasjonen ikke fyller ut hulrommene mellom. Golvbjelkelag over kalde kjellere og kryperom er stort settbygd opp på samme . Når man skal sette opp en mur finnes deg mange løsninger.


Vi ønsket en utvendig trapp ned i kjelleren, for å få bedre adkomst når saker og ting skal opp og. Dette er hule betongblokker som skal fylles med betong, som er . Slik forhindrer du at kloakk og avløpsvann flommer opp i kjelleren hvis rørnettet overbelastes. Støpe en kant på oppsiden er en god og grei løsning, men det er ikke.


Fyll tilbake med singel, løsleca, pukk eller stein, slik at vannet lettere . Takstmannen påpekte den gangen at det var fukt i kjelleren som burde. I resterende del av kjeller fylles også hull opp med stein, og plast . Denne ultraklassiske snart år gamle tyske rieslingen koster ikke mer enn en helt ok hvitvin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg