fredag 15. april 2016

Fuglebrett med tak

Dette fuglebrettet har en helt enkel konstruksjon, og består av en stolpe som kappes i tre deler. Mellom delene settes to sinkplater formet som matbrett og tak. Lag tak på brettet slik at maten er skjermet for regn og snø; Sett noen dreneringshull i .

Er et noen som har tegninger til et fuglebrett eller fuglemater med litt størrelse, og gjerne litt lagerkapasitet slik. Fuglebrett fra Eva SoloFuglebrett med tak, laget i hvitlakkert stål. Et brett hvor en legger maten ut i haug, finnes både med og uten tak, noen har også litt vegger.


Et fuglebrett utenfor vinduet kan gi en morsom og hyggelig naturopplevelse.

Noen ekstra kvadratmeter under tak er kjekt å ha, i hagen. Vi kan tilby fuglebrett og andre frøautomater til fugler med forskjellig utforming. Rødbeiset med sort tak, meget dekorativt og pent i hagen. Jeg vil lage et fuglebrett, men det var vanskeligere å finne tegninger på nettet enn jeg. Jeg tenker brett - ikke foringsautomat - men med tak.


Felleskjøpet nettbutikk - Fuglebrett stabbur. Pent, praktisk og solid fuglebrett i tre. Maten kan lett bli dekket av snø hvis det ikke er tak over.


Noen fugler liker ikke å spise av et fuglebrett blant annet fordi de er redd andre fugler.

Brettet et laget i solide materialer med tak av blekk. Har dere noen fuglebrett med tak og store åpninger på siden. Dermed har jeg startet en intens jakt på frittstående fuglebrett med tak som jeg har sett hos Silje. Silje har kjøpt sitt brett hos sin lokale Bo-Grønt . Kjempe flott fuglebrett som har håndplukkede strå på taket. Dette er en flott måte å gi mat til fugler gjennom en kald vinter.


Lekkert fuglebrett til å henge - fra en gren i treet, en ampelkrok eller fra en pergola. Laget i fsc-sertifisert tre og malt med vannbasert maling av hensyn til miljøet. Hyppig gjest: Blåmeisen er en hyppig gjest på fuglebrettet. Det er lurt å lage tak på fuglebrettet, slik at maten er beskyttet mot regn og snø. Jeg har fuglebrett med tak som jeg har montert på påle, og jeg henger meiseboller og nøtter i denne for at nøtteskrika ikke skal få tak i det.


Fuglebrettet er både til nytte og til glede for veldig mange av oss.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg