fredag 29. juli 2016

Hekle sikksakk mønster oppskrift

Stikkord: mønster/teknik: sikk-sakk, type oppskrift: babyteppe,. Her viser vi hvordan vi skaper et sikk-sakk mønster ved å hekle. Per i dag har vi 2kataloger og 74oppskrifter på Norsk.

Hekle 1LØSE lm (inkl lm til å snu med) på nål med. SAMTIDIG som det hekles sikksakk-mønster slik: 1. Hele teppet er heklet av staver og er veldig enkelt! Elsker sikk sakk tepper ;) Ditt var kjempefint, og du blir nok ferdig skal du se ;).

Tusen takk for oppskrift på sikk-sakkene. Hopp over to luftmasker og hekle stavar i dei komande lm. Og super oppskrift på sikksakk teppet - den ska eg prøva! Har du sett de vakre, hekla sikksakk-teppene fra Missoni? Dersom det er vanskelig å forstå den lille oppskriften min, hyl ut i kommentarfeltet under.


Jeg har aldri heklet før og får ikke dette mønsteret riktig på kantene. Oppskriften jeg bruker og bilde fra garnstudio. Hjemmelaget, strikket putetrekk i Fana-mønster.


Har lenge hatt lyst å hekle meg noe med sikksakk mønster, men heklelysten.

Du finner også flere oppskrifter og inspirerende tepper bl. Dette teppet er enkelt å strikke og blir utrolig dekorativt. Passer også som sengeteppe til sprinkelseng. Eg har sett mange sikksakk mønster ute i verda - det finst mange variantar.


Jeg har heklet et babyteppe i sikksakk mønster. Oppskrift på to ulike tepper, et med hullmønster og et i dominostrikk. Kursavgiften i inkluderer valgfrie nøster/farger. Lima eller Karisma, heklekrok og oppskrift.


Her finner du lenker til hekleoppskrifter på tepper. Drops Design, Gratis, Norsk, Nydelig teppe i ulike hullmønster. Heklet sikksakk teppe i dobbel baby ull ;) Kjempeenkelt og raskt å hekle. Men jeg måtte jukse litt på bredden ellers hadde teppe blitt meter bredt etter oppskriften!


Sammen med sikk-sakk-mønsteret, gir dette en flott effekt og struktur til teppet. Oppskriften er levert av House of Yarn er et norsk merkevarehus og totalleverandør av. Og siden jeg aldri har forsøkt å hekle sik-sak mønster tidligere, fikk jeg lyst til å prøve det,. Oppskriften var enkel og grei, og du finner den her.


Kan du hekle fra før og bare ønsker oppskriften, gå til bunnen av. Fest tråden ved å stikke en butt canvas nål gjennom bunnen av stav-gruppen, gjenta dette på 5-stav-grupper, bortover i sikksakk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg