torsdag 26. februar 2015

Maling av takplater

Til matt maling på takplater bruker du langhåret rull. Luven er så lang at den går ned i alle V-spor. Men er sporene ekstra dype, bør du først male dem med .

I så fall hva bruker jeg og hvordan går jeg frem? Har dere også tips om hvordan jeg kan fikse sprekkene. Jeg har takessplater som er belagt med plastfilm, og ønsker nå å male disse.


Når du skal male tak, gjelder det å ha utstyret og teknikken i orden.

Her gir malermesteren gode tips på veien! Vi har flyttet til en bolig med slike takplater i taket. Huset er fra 19og de tidligere eierne har røyket inne.


Råd for et best mulig resultat når du skal male taket! Enkle grep kan hjelpe deg, slik at du unngår skjolder. Utfordringen i å male tak er å få et skjoldfritt resultat.


Det oppnås lettest ved å bruke helmatte malinger. Jeg har et hus med takplater fra ca 19(svart), og på solsiden har nå malingen begynt å flasse av. Dette er jo ikke spesielt pent, og sikkert .

Ottos Tips: Innføring i hvordan du maler tak på en god måte. Klippet er hentet fra DVD'en Ottos innemaling.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg