torsdag 17. mars 2016

Bytte gamle innerdører

Besøk våre nettsider her og finn din dør. Vi har en leilighet som vi skal pusse opp for å selge og da skal jeg bl. Du vet vel at du kan bytte dine gamle dører uten å måtte bytte karm? Hengslene på både gamle og nye dører er felt inn i dørbladet og karmen.


Jeg har hus fra tallet hvor jeg ønsket å bytte ut dørbladene. Nye dører til gamle karmer Interiørhjørnet. Det er svært lett å skifte ut innvendige dører selv. For å fjerne den gamle døra stikker du en flat skrutrekker inn under låsetappen på.


De fleste moderne dører har snap-in hengsler. Med slike hengsler kan du bytte dørblad uten å bytte den gamle karmen. Problemet er at huset er gammel, og at det er gamle hengsler i karmen.


Det å bytte karm tror jeg blir for en for stor oppgave for meg. Hva koster arbeidet med å skifte innerdør med karm? BufretLignendeHvis disse målene stemmer, kan du erstatte dine gamle innerdører uten å måtte bytte karm. Mål og notér dørbladets bredde, høyde og dybde.


Det er ikke vanskelig å bytte en dør selv.

Vi viser også hva du gjør når karmen ikke er lik veggtykkelsen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg