torsdag 10. mars 2016

Rupanel bad

Ser at mange bruker rupanel i bunn på badet i stedet for gips og spon. Se eksempelbildet som jeg har rappet fra denne flotte . Har fått tilbud om rupanel og Litex mm på vegg på bad.

Jeg kan spare over store lapper dersom jeg velger gips istedefor Litex utenpå . Hvilken dimensjon på rupanel er det vanlig å benytte under gips for festing av . Rupanel skaper et dekkende og stabiliserende underlag for yttersjikt av så vel papp,. Deretter fortsetter man med spikringen av rupanel på den andre siden.

Bad er ett stort tema der feil ofte utføres, både av hobbysnekkere og proffe. Legg rupanel rett utenpå reisverket og sett på våtromsplater plater. Tradisjonelt så legges det rupanel eller OSB-plater på på.


Hadde det vært mitt bad hadde jeg revet ned alt og lagt rupanel først og så . For å bygge et trygt og damptett bad er det mange hensyn som må tas. Les her om hva TEK – § 13-sier og unngå typiske skader på ditt . Snakker som en murer nå; Wedi-plater, Lux-plater og Tettiplater. Geniale produkter lett å bære, lett å tilpasse og enda lettere å legge på bad. Jobber som elektriker og har vært på mange bad men klarer ikke å bestemme meg ka eg skal .

Jeg skal legge fliser på vegg på badet mitt og lurer på om jeg må gjøre noe. Istedenfor to lag gips vil jeg anbefale enten rupanel og gips, eller spon og gips. Etter mange år og mange baderom bygd med sponplater, gips og membran. Derfor bruker vi enten to lag gips eller rupanel og gips under . Slik kan et våtrom bygges med rupanel og gips som underlag for membran,. NRK pusset opp bad feil Kjetil Reiersrud er i dag takstmann og . Hvis veggen fra før har rupanel eller annet fast underlag kan en . Rupanel skaper et dekkende og stabiliserende underlag for yttersjikt av så vel papp, plater og takpanner.


På bad generelt er det ofte veldig greit å kle med rupanel eller finer først før du skrur på litex plater. Da kan du også bruke mm litex mot 20 . Alle våtrom, og spesielt ba vil utsettes for damp både utenfra og innenfra ved for eksempel. På underlag av rupanel eller bygningplater kan 1mm plate benyttes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg