fredag 10. april 2015

Plattfot sko

Men når jeg bruker sko som har bue og støtter opp gjør det raskt vondt under foten. Plattfot betyr at buene i foten er reduserte eller mangler helt. Foten er altså flatere enn en vanlig fot.

Føtter er svært ulike og dette har betydning for hva slags sko du er best tjent med. Plattfot er en tilstand da den indre lengdebuen er nedsunket. Plattfot betyr at en eller begge av disse fotbuene er reduserte eller mangler helt.


Hos personer med plattfot vil ofte skoene slites skjevt.

Plattfot: Den første tid etter at barnet er begynt å gå, forekommer foten flat, da en naturlig. Er det noe spesielt jeg skal tenke på ved kjøp av sko til guttene? Slik velger du sko som både er bra for føttene og ser bra ut. Disse er spesielt bra hvis du er plattfot, eller har såkalt flat lengdebue på foten.


Er plattfot selv og det beste tipset jeg har er at han skaffer seg en såle som er. Min erfaring er at sko med ekstra støtte ikke alltid er å anbefale. I dagens siviliserte samfunn hvor man går med moderne sko, og belaster foten på unaturlige underlag som asfalt og betong, blir ikke foten brukt ordenlig. Testen vår er vesentlig for at du skal få optimale sko.


Eller kanskje du er plattfot eller har svært høy bue?

Er belastningen like kraftig på begge føtter eller . For å finne best mulig sko for din fot, er det lurt å kjøpe sko sent på dagen. Dette er fordi foten utvider seg i løpet av dagen. Bruk god tid i butikken, og prøv gjerne . Sist, men ikke minst, kan dårlige sko forårsake at føttene ruller mer inn enn de.


Mine sko slites ut raskere på utsiden, hvorfor det? Jeg overpronerer visst på grensen til å være plattfot, noe jeg har tatt grep om og har brukt sko med massiv støtte under fotbladet når jeg løper, . De vanligste er plattfot og hulfot, som beskrives nærmere under. Pga fotens form får man ofte problemer ved valg av sko, og det oppstår også andre, mer . Jeg er blitt plattfot på mine gamle dager, og etter to graviditeter. Hvis du har mange smale sko, og de lager standard såler som er litt brede, . Tverrplattfot og andre fotplagerinnlegg4. Slik finner du gode sko til barnet ditt - Familieverden.


Forbruker/Slik-finner-du-gode-sko-til-barnet-ditt/BufretLignendeJensen sier at det er tre punkter du bør sjekke før du kjøper sko til barna dine. Har du lagt merke til at barnet ditt er hjulbeint, plattfot eller går innover med tærne . Trening og kosthold: hei, driver og trener litt, men sliter veldig med vonde føtter pga skoene. Førstegangstjeneste - plattfot - Forsvaretinnlegg12. Forum › Generell diskusjon › GenereltBufret8.


Jeg er litt plattfot, og anklene mine går litt innover. Nike shoxa mine er gode, men ikke kjempebra for meg. Den demper godt i både hælen og forfoten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg