mandag 14. desember 2015

Lydisolere tak

Sjeneres du av støy fra rommet over finnes det en løsning som du kan utføre selv, med enkle midler. I en lignende kjeller for flere år siden skrudde jeg på et lag gips rett i takbordene, og så et lag tak ess under der igjen.

Med god lydisolering unngår du bråk fra naboer. Vi gir deg tips gode tips om lydisolering av tak, vegger og gulv. Det betyr at ei himling av bord gir dårlig lydisolering. Ved større tak der spennet er så stort at stålskinnene ikke kan bære seg selv, blir du nødt til å feste dem til .

Den må totalrenoveres, så jeg tenkte å lydisolere samtidig. Problemet med taket er at høyden er knappe 2cm. Lydisolering av tak demper støy mellom etasjene i huset.


Vi tar på oss oppdrag i områdene rundt Østfol Oslo og Akershus. Lydisolasjon - viktige begreper og betegnelser om lydisolasjo. Det er svært viktig at det fuges godt i alle overganger mellom gulv/vegg og tak/vegg slik at lyden . Ekperten: Dårlig lydisolering er lett å fikse, sier gipsplatemontør Ole Martin.


Legg akryl mellom gips og underlag der gipsen møter vegg og tak. Ulempen med denne metoden er at man vil kunne miste noe plass ettersom taket vil senkes noe.

Denne typen lydisolasjon er mest effektiv mot . Jeg vet av erfaring at jeg er ganske sensitiv for trinnlyder, og lurer på om muligheten for ekstra lydisolering via taket, ihvertfall på soverom. Jeg planlegger derfor å lydisolere både for TRINN- og LUFT-lyd. Siden kjelleren allerede har et lavt tak kommer jeg til å gjøre tiltakene over det . Eg skal lydisolere himlinga i stuen, bor i ei eldre boligblokk med betong tak, tenkte eg skulle bruke lydbøyler og lag med gipsplater, . I forbindelse med et nytt prosjekt, lurer jeg på følgende: Et lytterom på ca m med normal takhøyde (2m40?). GLAVA Lydreduksjonsbøyler type D (lydbøyler) festes i taket.


Bøylene monteres med en avstand på 12mm. Svisdal har gitt Kopec Bygg Og Gravingtjenester en positiv omtale for oppdraget Lydisolering innvendig tak. Hvis utgangspunktet er lydisolering, vil annen type materiale enn tradisjonelt isolasjonsmateriale være å foretrekke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg